CLĂDIRI
1) DECLARAŢIE TIP (*) formular
tipizat ITL-002
2) ACTE DE DOBANDIRE*
3) CERTIFICATUL DE
PERFORMANŢĂ ENERGETICĂ (dacă este cazul)
5) COPIA ACTULUI DE
IDENTITATE (administrator/imputernicit)
6) COPIA CERTIFICATULUI DE
INREGISTRARE (C.U.I/C.I.F) -in cazul primei declarări
7) DOSAR PLIC
* Acte de dobandire(după caz) |
||
Transfer de
proprietate |
Clădiri nou
construite |
Clădiri proprietate publică/privată a statului ori a unitatilor adm.teritoriale date in concesiune, inchiriate, in administrare ori in folosinţă |
-contract de vanzare-cumpărare -contract de schimb -act de partaj -contracte de fiducie -contract de dare in plată -dispoziţie de retrocedare -act de adjudecare - hotărare judecătorească - sentinţă de divizare/fuziune (**) |
- Autorizaţie de construire + ▪ proces-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor ▪ proces-verbal de recepţie privind stadiul lucrărilor - Declaraţie notarială (pentru cele construite
fără autorizaţie) Clădiri dobandite prin leasing financiar - contract de leasing financiar - proces verbal de predare/primire a bunului |
- contract de concesiune - contract de inchiriere - contract de comodat - Hotărarea consiliului local/judeţean privind darea in administrare/folosinţă/etc. + protocol/proces verbal de predare-primire |
Declaraţia
fiscală se depune personal sau de către imputernicit potrivit art
18 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală Toate
actele anexă la declaraţie se vor depune in copie şi vor purta
menţiunea Conform cu originalul cu semnătura olografă a
contribuabilului |
||
(*)
formularele tipizate se găsesc pe site-ul:https://www.e-primariaclujnapoca.ro/taxe/ITL.php (**) sentinţa se completează cu proiectul de divizare/ fuziune+protocolul de predare-primire şi anexe cu patrimoniu |
SCOATEREA DIN EVIDENŢĂ A CLĂDIRILOR
1) DECLARAŢIE TIP (*) formular
tipizat: ITL-002
2) ACTE DE
INSTRĂINARE/DEMOLARE*
* Acte de instrăinare/demolare (după caz) |
|
Transfer de
proprietate |
Clădiri demolate |
- contract de vanzare-cumpărare - contract de schimb - act de partaj - contracte de fiducie - contract de dare in plată - dispoziţie de retrocedare - act de adjudecare - proiect de divizare, fuziune, hotărare judecătorească, protocol de predare-primire şi anexe cu patrimoniu |
- Autorizaţie de demolare + ▪ proces-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor - Declaraţie notarială (pentru cele demolate fără autorizaţie) |
Declaraţia
fiscală se depune personal sau de către imputernicit potrivit art
18 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală |
|
(*)
formularele tipizate se găsesc pe site-ul: https://www.e-primariaclujnapoca.ro/taxe/ITL.php |
TERENURI
1) DECLARAŢIE TIP (*) formular tipizat:ITL-004
2) ACTE DE DOBANDIRE*
3) COPIA ACTULUI DE
IDENTITATE (administrator/imputernicit)
4) COPIA CERTIFICATULUI DE
INREGISTRARE (C.U.I/C.I.F) -in cazul primei declarări
5) DOSAR PLIC
* Acte de dobandire (după caz) |
||
Transfer de
proprietate |
Terenuri dobandite
prin leasing financiar |
Terenuri
proprietate publică/privată a statului ori a unitatilor
adm.teritoriale date in concesiune, inchiriate, in administrare ori in folosinţă |
- contract de vanzare-cumpărare - contract de schimb - act de partaj - contracte de fiducie - contract de dare in plată - dispoziţie de retrocedare - act de adjudecare - hotărare judecătorească - sentinţă de divizare/fuziune**) |
- contract de leasing financiar - proces verbal de primire/predare a bunului |
- contract de concesiune - contract de inchiriere - contract de comodat - Hotărarea consiliului local/judeţean privind darea in administrare / folosinţă/etc. + protocol/proces verbal de predare-primire |
Declaraţia
fiscală se va inregistra la Serviciul Registru Agricol pentru incadrarea
in zona fiscală Declaraţia
fiscală se depune personal sau de către imputernicit potrivit art
18 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală Toate actele anexă la declaraţie se vor depune in copie şi vor purta menţiunea Conform cu originalul cu semnătura olografă a contribuabilului |
||
(*)
formularele tipizate se găsesc pe site-ul:https://www.e-primariaclujnapoca.ro/taxe/ITL.php (**) sentinţa se completează cu proiectul de divizare/ fuziune+protocolul de predare-primire şi anexe cu patrimoniu |
SCOATEREA DIN EVIDENŢĂ A
TERENURILOR
1) DECLARAŢIE TIP (*) formular tipizat: ITL-004
2) ACTE DE
INSTRĂINARE/MODIFICARE SUPRAFEŢE*
* Acte de instrăinare/modificare suprafeţe (după caz) |
|
Transfer de
proprietate |
Modificări de suprafeţe/lucrări cadastrale |
- contract de vanzare-cumpărare - contract de schimb - act de partaj - contracte de fiducie - contract de dare in plată - dispoziţie de retrocedare - act de adjudecare - proiect de divizare, fuziune, hotărare judecătorească, protocol de predare-primire şi anexe cu patrimoniu |
- act de parcelare - act de dezlipire - act de dezmembrare - lucrare cadastrală/extras de carte funciară - schimbare categorie de folosinţă - modificare extravilan in intravilan |
Declaraţia
fiscală se depune personal sau de către imputernicit potrivit art
18 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală |
|
(*)
formularele tipizate se găsesc pe site-ul: https://www.e-primariaclujnapoca.ro/taxe/ITL.php |
DOBANDIRE MIJLOACE DE TRANSPORT
(care fac obiectul inmatriculării/inregistrării in Romania)
1) DECLARAŢIE TIP(*)
- autoturisme şi autovehicole cu masa totală maximă sub 12 tone (formular tipizat ITL-005)
- autovehicole cu masa totală maximă peste 12 tone(formular tipizat ITL-006)
- mijloace de transport pe apă (formular tipizat ITL-007)
2) ACTE DE DOBANDIRE*
3) CARTEA DE IDENTITATE A
MIJLOCULUI DE TRANSPORT
4) CERTIFICATUL FISCAL - DE
LA VANZATOR -
5) COPIA ACTULUI DE
IDENTITATE(administrator/imputernicit)
6) COPIA CERTIFICATULUI DE
INREGISTRARE (C.U.I/C.I.F) -in cazul primei declarări
7)Adeverinţă
emisă de Registrul Auto Roman (R.A.R.) pentru atestarea suspensiei
pneumatice, in cazul autovehiculelor peste 12 tone
8) FIŞA DE
INMATRICULARE- dacă este cazul
9) DOSAR PLIC
* Acte de dobandire |
|
Transfer de proprietate |
Mijloace de transport dobandite prin leasing financiar |
-contract de vanzare-cumpărare -factură fiscală -act de donaţie -act de partaj -hotărare judecătorească rămasă definitivă şi irevocabil/definitivă şi executorie -act de adjudecare |
- contract de leasing financiar - contract de novaţie/cesiune - proces verbal de primire/predare a bunului - certificat fiscal de la cedent, cand
contractul de leasing face obiectul cesiunii către un alt utilizator; |
Declaraţia
fiscală se depune personal sau de către imputernicit potrivit art
18 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedură
fiscală(imputernicirea se depune in original sau in copie
legalizată) Toate
actele anexă la declaraţie se vor depune in copie şi vor purta
menţiunea “Conform cu originalul sub semnătura olografă a
contribuabilului In cazul
documentelor completate in altă limbă decat romana, se depun
şi copii ale documentelor traduse in limba romană de către un
traducător autorizat Potrivit
prevederilor art. 468 din Codul fiscal, impozitul pe mijloacele de transport
este datorat de: a) persoana care are
in proprietate un mijloc de transport inmatriculat/inregistrat in Romania la
data de 31 decembrie a anului fiscal anterior; b) locatar, in cazul in care
mijlocul de transport face obiectul unui contract de leasing, la data de 31
decembrie a anului fiscal anterior; c) proprietarii navelor fluviale
de pasageri, ai bărcilor şi luntrelor folosite in alte scopuri
decat pentru transportul persoanelor fizice cu domiciliul in
unităţile administrativ-teritoriale din Delta Dunării, Insula
Mare a Brăilei şi Insula Balta Ialomiţei, la data de 31
decembrie a anului fiscal anterior; d) fiduciarul, in cazul in care
mijlocul de transport face parte dintr-un patrimoniu fiduciar, la data de 31
decembrie a anului fiscal anterior, conform art. 488 din Codul fiscal. Contribuabilii ale căror mijloace de transport fac obiectul inregistrării, din punct de vedere fiscal, se supun aceloraşi obligaţii ca şi cei ale căror mijloace de transport fac obiectul inmatriculării şi, implicit aceloraşi sancţiuni. |
|
*)
formularele tipizate se găsesc pe site-ul: https://www.e-primariaclujnapoca.ro/taxe/ITL.php |
SCOATEREA DIN EVIDENŢĂ A MIJL.DE TRANSPORT
1) DECLARAŢIE TIP (*) formular tipizat: ITL-027
2) ACTE DE INSTRĂINARE/MODIFICARE UTILIZATOR*- 5 exemplare
* Acte de instrăinare |
Transfer de proprietate/casare/ incetare/transcriere contract de leasing financiar |
-factura de vanzare -contract de vanzare-cumparare -act de partaj -hotărare judecătorească -acte de adjudecare -certificat de radiere -proces verbal de predare a mijlocului de transport sau alte documente similare care atestă cesiunea/novaţia |
Declaraţia
fiscală se depune personal sau de către imputernicit potrivit art
18 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedură
fiscală(imputernicirea se depune in original sau in copie
legalizată) Toate actele anexă la
declaraţie se vor depune in copie şi vor purta menţiunea “Conform cu originalul cu semnătura olografă a
contribuabilului Impozitul pe mijloacele de transport se
datorează pentru intregul an fiscal de persoana care deţine dreptul
de proprietate asupra unui mijloc de transport inmatriculat sau inregistrat in
Romania la data de 31 decembrie a anului fiscal anterior şi
incetează de a se mai datora incepand cu 1 ianuarie a anului fiscal
următor in următoarele situaţii: Radierea din evidenţă a vehiculelor se
face de către autoritatea care a efectuat inmatricularea sau
inregistrarea doar in cazul scoaterii definitive din circulaţie a
acestora, la cererea proprietarului, in următoarele cazuri: a) proprietarul doreşte retragerea
definitivă din circulaţie a vehiculului şi face dovada
depozitării acestuia intr-un spaţiu adecvat, deţinut in
condiţiile legii, spaţiu care nu afectează domeniul public sau
care afectează domeniul public, dar pentru care există o
convenţie sau o autorizaţie, in acest scop, de la
autorităţile competente; b) proprietarul face dovada
dezmembrării, casării sau predării vehiculului la
unităţi specializate in vederea dezmembrării; c) la scoaterea definitivă din Romania
a vehiculului respectiv; d) in cazul furtului vehiculului. Actul de instrăinare-dobandire a
mijlocului de transport, in cazul in care ambele părţi au
domiciliul fiscal in Romania, se prezintă de persoana care
instrăinează, in original, precum şi 4 fotocopii ale
acestuia, cu menţiunea «Conform cu originalul». Cele 5 exemplare
sunt utilizate după cum urmează: a)
exemplarul original rămane la persoana care dobandeşte; b) un
exemplar rămane in arhiva organului fiscal local la care este luată
in evidenţa fiscală persoana care instrăinează; c) un
exemplar rămane la persoana care instrăinează proprietatea; d) un
exemplar, pe care se inscrie şi de către organul fiscal de la
domiciliul dobanditorului numărul de inregistrare din registrul
prevăzut la alin. (1), se depune la organul competent privind
inmatricularea/inregistrarea/radierea mijloacelor de transport; e) un exemplar se depune la organul fiscal local unde işi are domiciliul fiscal persoana care dobandeşte proprietatea. |
(*) formularele tipizate se găsesc pe site-ul: https://www.e-primariaclujnapoca.ro/taxe/ITL.php |
TAXA PENTRU
RECLAMĂ ŞI PUBLICITATE
1) DECLARAŢIE TIP (*)
-
formular tipizat ITL-014-pentru servicii de publicitate pe baza de
contract-doar in cazul pers.juridice
-
formular tipizat ITL-015-pentru afişaj
2) ACTE NECESARE*
3) COPIA ACTULUI DE
IDENTITATE(pentru proprietar/administrator/imputernicit)
4) COPIA CERTIFICATULUI DE
INREGISTRARE (C.U.I/C.I.F)-in cazul primei declarări
5) DOSAR PLIC
* Acte necesare |
|
Taxa pentru servicii de publicitate |
Taxa pentru afişaj in scop de reclamă şi publicitate |
- actele menţionate mai sus |
- autorizaţia de construire(dacă este cazul) + proces-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor - schiţa panoului publicitar cu dimensiunea in metri pătraţi - factura prin care s-a achiziţionat mijlocul de reclamă şi publicitate |
Declaraţia
fiscală se depune personal sau de către imputernicit potrivit art
18 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală Toate
actele anexă la declaraţie se vor depune in copie şi vor purta
menţiunea “Conform cu originalul cu semnătura olografă a
contribuabilului |
|
(*)
formularele tipizate se găsesc pe site-ul: https://www.e-primariaclujnapoca.ro/taxe/ITL.php |
TRANSFER
DOSAR FISCAL
IN
CAZUL MIJLOACELOR DE TRANSPORT
1) CERERE de
solicitare a schimbării sediului social in care se
specifică toate datele de identificare ale societăţii
2) ACTE NECESARE*
3) COPIA ACTULUI DE
IDENTITATE(pentru proprietar/administrator/imputernicit)
4) DOSAR PLIC
*Acte necesare-doar pentru persoane juridice |
-incheiere/rezoluţie emisă de Oficiul Registrului Comerţului privind schimbarea sediului social -certificat de inscriere menţiuni emis de Oficiul Registrului Comerţului privind schimbarea sediului social -certificat de inregistrare (C.U.I.) cu noul sediu |
Cererea
se depune personal sau de către imputernicit potrivit art 18 din Legea
nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală Toate actele anexă la cerere se vor depune in copie şi vor purta menţiunea “Conform cu originalul cu semnătura olografă a contribuabilului |
*)
cererile se găsesc pe site-ul: https://www.e-primariaclujnapoca.ro/taxe/ITL.php |
MODIFICĂRI ALE SEDIULUI SOCIAL
1) Adresă - de
solicitare a schimbării sediului
social in care se specifică toate datele de
identificare ale societăţii
2) COPIA ACTULUI DE
IDENTITATE (pentru administrator/imputernicit)
3) COPIA NOULUI CERTIFICAT DE
INREGISTRARE (C.U.I/C.I.F)
4) DOSAR PLIC
Adresa se depune personal sau de către imputernicit potrivit art 18 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală
COMPENSĂRI / RESTITUIRI
1) CERERE TIP -Compensare- formular tipizat ITL055 şi Restituire- formular tipizat ITL
056
2) COPIA ACTULUI DE
IDENTITATE(administrator/imputernicit)
3) COPIA CERTIFICATULUI DE
INREGISTRARE (C.U.I/C.I.F)
4) DOCUMENTELE DE PLATĂ IN COPIE CU MENŢIUNEA Conform
cu originalul CU SEMNĂTURA OLOGRAFĂ A
CONTRIBUABILULUI
5) DOSAR PLIC
6) COPIE EXTRAS DE CONT (IN CAZUL
RESTITUIRILOR)
Cererea se depune personal sau de către imputernicit potrivit art 18 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală
RESTITUIREA TAXEI JUDICIARE DE
TIMBRU
1) CERERE de
restituire a taxei judiciare de timbru in care se specifică toate datele
de identificare ale solicitantului, modalitatea de plată, contul IBAN
şi banca
2) ACTE NECESARE*
3) COPIA ACTULUI DE
IDENTITATE (administrator/imputenicit)
4) DOSAR PLIC
*Acte necesare |
- Hotărarea instanţei judecătoreşti rămasă definitivă şi irevocabilă, prin care s-a soluţionat cererea de restituire a taxei de timbru - Documentul de plată al taxei judiciare de timbru IN ORIGINAL(chitanţă/ordin de plată) |
Cererea
se depune personal sau de către imputernicit potrivit art 18 din Legea
nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală Cererea
se Inregistrează la Direcţia Economică in vederea certificării operațiunii
de plata a taxei judiciare de timbru Toate actele anexă la cerere (care se depun in copie) vor purta menţiunea “Conform cu originalul cu semnătura olografă a contribuabilului |
ACTE NECESARE
PENTRU VIZARE/INREGISTRARE BILETE DE INTRARE LA
SPECTACOLE
1.Cerere pentru
inregistrare/vizare bilete- formular tipizat - 2 exemplare, insoțită de următoarele documente (IN COPIE):
2.Certificat
unic de inregistrare/Certificat de inregistrare fiscală
3.Imputernicire
+ CI/BI (administrator/președinte și imputernicit) +
In cazul ONG (Asociații, Fundații)
-Statut
-Act constitutiv
In cazul vanzării biletelor online
-Contract incheiat cu firma
vanzătoare de bilete online
Elemente minime
obligatorii care trebuie tipărite pe bilete/marca de
control:
1.Serie,
numar
2.Organizator
3.Adresa
sediului social
4.CUI/CIF
5.Tarif
Legislație privind
impozitul pe spectacole:
-art.480-483
din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal
Legislație privind biletele
de intrare la spectacole:
-Hotararea
Guvernului nr.846/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind
tiparirea, inregistrarea, vanzarea, evidenta si gestionarea biletelor de
intrare la spectacole
Biletele se tiparesc
la orice tipografie, in carnete de 100 buc., toate cu același tarif, fiecare avand obligatoriu copertă (textul de pe
copertă este prevăzut in HG 846/2002)
Seriile/numerele
biletelor sunt alocate de către fiecare
organizator in parte (nu de către primarie)
Vanzarea biletelor neinregistrate/nevizate la Primarie constituie contravenție și se sanctionează cu amenda de la
1300 lei la 6312 lei.
Decontul de
impunere pentru stabilirea impozitului pe spectacole, precum și Procesul verbal de distrugere a biletelor de intrare la
spectacole rămase nevandute și
care nu mai pot fi utilizate se depun lunar, pana la data de 10 a lunii următoare
desfășurării evenimentelor -
formular tipizat ITL 029 - 2 exemplare
Nedepunerea/depunerea
peste termen a decontului de impunere pentru stabilirea impozitului pe
spectacole constituie contravenție și se
sanctioneaza cu amenda de la 1116 la 2784 lei / 280 la 1116 lei.
Persoana de contact - Consilier, Liliana Bilc - 0264-597750
Declarațiile
rectificative pentru stabilirea impozitului pe clădiri urmare
EVALUĂRII
Documente necesare:
-Declarație de stabilire a impozitului
pe clădiri (2ex.)-formular tipizat ITL-002;
-Raport de evaluare a clădirii;
-Declarație pe proprie răspundere a
administratorului cu privire la destinația rezidențială/mixtă
a clădirii (dacă este cazul).
Rapoartele
de evaluare se intocmesc de către un
evaluator autorizat in conformitate cu standardele de evaluare a bunurilor
aflate in vigoare la data evaluării și reflectă valoarea
clădirii la data de 31 decembrie 2017.