CLĂDIRI

 

1) DECLARAŢIE TIP (*) formular tipizat ITL-002

2) ACTE DE DOBANDIRE*

3) CERTIFICATUL DE PERFORMANŢĂ ENERGETICĂ (dacă este cazul)

5) COPIA ACTULUI DE IDENTITATE (administrator/imputernicit)

6) COPIA CERTIFICATULUI DE INREGISTRARE (C.U.I/C.I.F) -in cazul primei declarări

7) DOSAR PLIC

* Acte de dobandire(după caz)

Transfer de proprietate

Clădiri nou construite

Clădiri proprietate publică/privată a statului ori a unitatilor adm.teritoriale date in concesiune, inchiriate, in administrare ori in folosinţă

-contract de vanzare-cumpărare

-contract de schimb

-act de partaj

-contracte de fiducie

-contract de dare in plată

-dispoziţie de retrocedare

-act de adjudecare

- hotărare judecătorească

- sentinţă de divizare/fuziune (**)

 

- Autorizaţie de construire +

▪ proces-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor

▪ proces-verbal de recepţie privind stadiul lucrărilor

- Declaraţie notarială (pentru cele construite fără autorizaţie)

 

Clădiri dobandite prin leasing financiar

- contract de leasing financiar

- proces verbal de predare/primire a bunului

- contract de concesiune

- contract de inchiriere

- contract de comodat

- Hotărarea consiliului local/judeţean privind darea in administrare/folosinţă/etc. + protocol/proces verbal de predare-primire

Declaraţia fiscală se depune personal sau de către imputernicit potrivit art 18 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală

 

Toate actele anexă la declaraţie se vor depune in copie şi vor purta menţiunea Conform cu originalul  cu semnătura olografă a contribuabilului

 

(*) formularele tipizate se găsesc pe site-ul:https://www.e-primariaclujnapoca.ro/taxe/ITL.php

 

(**) sentinţa se completează cu proiectul de divizare/ fuziune+protocolul de predare-primire şi anexe cu patrimoniu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SCOATEREA DIN EVIDENŢĂ A CLĂDIRILOR

 

1) DECLARAŢIE TIP (*) formular tipizat: ITL-002

2) ACTE DE INSTRĂINARE/DEMOLARE*

 

* Acte de instrăinare/demolare (după caz)

Transfer de proprietate

Clădiri demolate

- contract de vanzare-cumpărare

- contract de schimb

- act de partaj

- contracte de fiducie

- contract de dare in plată

- dispoziţie de retrocedare

- act de adjudecare

- proiect de divizare, fuziune, hotărare judecătorească, protocol de predare-primire şi anexe cu patrimoniu

 

- Autorizaţie de demolare +

▪ proces-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor

 

- Declaraţie notarială (pentru cele demolate fără autorizaţie)

 

Declaraţia fiscală se depune personal sau de către imputernicit potrivit art 18 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală

 

 

(*) formularele tipizate se găsesc pe site-ul: https://www.e-primariaclujnapoca.ro/taxe/ITL.php

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TERENURI

 

1) DECLARAŢIE TIP (*) formular tipizat:ITL-004

2) ACTE DE DOBANDIRE*

3) COPIA ACTULUI DE IDENTITATE (administrator/imputernicit)

4) COPIA CERTIFICATULUI DE INREGISTRARE (C.U.I/C.I.F) -in cazul primei declarări

5) DOSAR PLIC

 

* Acte de dobandire (după caz)

Transfer de proprietate

Terenuri dobandite prin

leasing financiar

Terenuri proprietate publică/privată a statului ori a unitatilor adm.teritoriale date in concesiune, inchiriate,

in administrare ori in folosinţă

- contract de vanzare-cumpărare

- contract de schimb

- act de partaj

- contracte de fiducie

- contract de dare in plată

- dispoziţie de retrocedare

- act de adjudecare

- hotărare judecătorească

- sentinţă de divizare/fuziune**)

 

- contract de leasing financiar

- proces verbal de primire/predare a bunului

- contract de concesiune

- contract de inchiriere

- contract de comodat

- Hotărarea consiliului local/judeţean  privind darea in administrare / folosinţă/etc. + protocol/proces verbal de predare-primire

Declaraţia fiscală se va inregistra la Serviciul Registru Agricol pentru incadrarea in zona fiscală

 

Declaraţia fiscală se depune personal sau de către imputernicit potrivit art 18 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală

 

Toate actele anexă la declaraţie se vor depune in copie şi vor purta menţiunea  Conform cu originalul  cu semnătura olografă a contribuabilului

(*) formularele tipizate se găsesc pe site-ul:https://www.e-primariaclujnapoca.ro/taxe/ITL.php

 

(**) sentinţa se completează cu proiectul de divizare/ fuziune+protocolul de predare-primire şi anexe cu patrimoniu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SCOATEREA DIN EVIDENŢĂ A TERENURILOR

 

 

1) DECLARAŢIE TIP (*) formular tipizat: ITL-004

2) ACTE DE INSTRĂINARE/MODIFICARE SUPRAFEŢE*

 

* Acte de instrăinare/modificare suprafeţe (după caz)

Transfer de proprietate

Modificări de suprafeţe/lucrări cadastrale

- contract de vanzare-cumpărare

- contract de schimb

- act de partaj

- contracte de fiducie

- contract de dare in plată

- dispoziţie de retrocedare

- act de adjudecare

- proiect de divizare, fuziune, hotărare judecătorească, protocol de predare-primire şi anexe cu patrimoniu

 

-       act de parcelare

-       act de dezlipire

-       act de dezmembrare

-       lucrare cadastrală/extras de carte funciară

-       schimbare categorie de folosinţă

-       modificare extravilan in intravilan

 

Declaraţia fiscală se depune personal sau de către imputernicit potrivit art 18 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală

 

 

(*) formularele tipizate se găsesc pe site-ul:  https://www.e-primariaclujnapoca.ro/taxe/ITL.php

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DOBANDIRE MIJLOACE DE TRANSPORT

(care fac obiectul inmatriculării/inregistrării in Romania)

 

1) DECLARAŢIE TIP(*)

- autoturisme şi autovehicole cu masa totală maximă sub 12 tone (formular tipizat ITL-005)

- autovehicole cu masa totală maximă peste 12 tone(formular tipizat  ITL-006)

- mijloace de transport pe apă (formular tipizat ITL-007)

2) ACTE DE DOBANDIRE*

3) CARTEA DE IDENTITATE A MIJLOCULUI DE TRANSPORT

4) CERTIFICATUL FISCAL - DE LA VANZATOR -

5) COPIA ACTULUI DE IDENTITATE(administrator/imputernicit)

6) COPIA CERTIFICATULUI DE INREGISTRARE (C.U.I/C.I.F) -in cazul primei declarări

7)Adeverinţă emisă de Registrul Auto Roman (R.A.R.) pentru atestarea suspensiei pneumatice, in cazul autovehiculelor peste 12 tone

8) FIŞA DE INMATRICULARE- dacă este cazul

9) DOSAR PLIC

* Acte de dobandire

Transfer de proprietate

Mijloace de transport dobandite prin leasing financiar

-contract de vanzare-cumpărare

-factură fiscală

-act de donaţie

-act de partaj

-hotărare judecătorească rămasă definitivă şi irevocabil/definitivă şi executorie

-act de adjudecare

- contract de leasing financiar

- contract de novaţie/cesiune

- proces verbal de primire/predare a bunului

- certificat fiscal de la cedent, cand contractul de leasing face obiectul cesiunii către un alt utilizator;

 

 

Declaraţia fiscală se depune personal sau de către imputernicit potrivit art 18 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală(imputernicirea se depune in original sau in copie legalizată)

 

Toate actele anexă la declaraţie se vor depune in copie şi vor purta menţiunea “Conform cu originalul  sub semnătura olografă a contribuabilului

 

In cazul documentelor completate in altă limbă decat romana, se depun şi copii ale documentelor traduse in limba romană de către un traducător autorizat

Potrivit prevederilor art. 468 din Codul fiscal, impozitul pe mijloacele de transport este datorat de:

a) persoana care are in proprietate un mijloc de transport inmatriculat/inregistrat in Romania la data de 31 decembrie a anului fiscal anterior;

b) locatar, in cazul in care mijlocul de transport face obiectul unui contract de leasing, la data de 31 decembrie a anului fiscal anterior;

c) proprietarii navelor fluviale de pasageri, ai bărcilor şi luntrelor folosite in alte scopuri decat pentru transportul persoanelor fizice cu domiciliul in unităţile administrativ-teritoriale din Delta Dunării, Insula Mare a Brăilei şi Insula Balta Ialomiţei, la data de 31 decembrie a anului fiscal anterior;

d) fiduciarul, in cazul in care mijlocul de transport face parte dintr-un patrimoniu fiduciar, la data de 31 decembrie a anului fiscal anterior, conform art. 488 din Codul fiscal.

Contribuabilii ale căror mijloace de transport fac obiectul inregistrării, din punct de vedere fiscal, se supun aceloraşi obligaţii ca şi cei ale căror mijloace de transport fac obiectul inmatriculării şi, implicit aceloraşi sancţiuni.

*) formularele tipizate se găsesc pe site-ul:  https://www.e-primariaclujnapoca.ro/taxe/ITL.php

 

 

SCOATEREA DIN EVIDENŢĂ A MIJL.DE TRANSPORT

 

1) DECLARAŢIE TIP (*) formular tipizat: ITL-027

2) ACTE DE INSTRĂINARE/MODIFICARE UTILIZATOR*- 5 exemplare

 

* Acte de instrăinare

Transfer de proprietate/casare/ incetare/transcriere contract de leasing financiar

-factura de vanzare

-contract de vanzare-cumparare

-act de partaj

-hotărare judecătorească

-acte de adjudecare

-certificat de radiere

-proces verbal de predare a mijlocului de transport sau alte documente similare care atestă cesiunea/novaţia

Declaraţia fiscală se depune personal sau de către imputernicit potrivit art 18 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală(imputernicirea se depune in original sau in copie legalizată)

Toate actele anexă la declaraţie se vor depune in copie şi vor purta menţiunea “Conform cu originalul  cu semnătura olografă a contribuabilului

Impozitul pe mijloacele de transport se datorează pentru intregul an fiscal de persoana care deţine dreptul de proprietate asupra unui mijloc de transport inmatriculat sau inregistrat in Romania la data de 31 decembrie a anului fiscal anterior şi incetează de a se mai datora incepand cu 1 ianuarie a anului fiscal următor in următoarele situaţii:
a) instrăinarea mijlocului de transport;
b) radierea mijlocului de transport din circulaţie; ori
c) radierea contribuabililor persoane juridice din evidenţele fiscale, inclusiv din Registrul prevăzut la pct. 101, ca urmare a pronunţării unei sentinţe de inchidere a procedurii falimentului;
d) schimbarea domiciliului fiscal al contribuabilului intr-o altă unitate administrativ-teritorială, caz in care acesta are obligaţia să depună declaraţie fiscală in acest sens, atat la organul fiscal unde a avut domiciliul fiscal, cat şi la organul fiscal unde işi stabileşte noul domiciliu fiscal, in termen de 30 de zile de la apariţia acestei situaţii.

Radierea din evidenţă a vehiculelor se face de către autoritatea care a efectuat inmatricularea sau inregistrarea doar in cazul scoaterii definitive din circulaţie a acestora, la cererea proprietarului, in următoarele cazuri:

a) proprietarul doreşte retragerea definitivă din circulaţie a vehiculului şi face dovada depozitării acestuia intr-un spaţiu adecvat, deţinut in condiţiile legii, spaţiu care nu afectează domeniul public sau care afectează domeniul public, dar pentru care există o convenţie sau o autorizaţie, in acest scop, de la autorităţile competente;

b) proprietarul face dovada dezmembrării, casării sau predării vehiculului la unităţi specializate in vederea dezmembrării;

c) la scoaterea definitivă din Romania a vehiculului respectiv;

d) in cazul furtului vehiculului.

Actul de instrăinare-dobandire a mijlocului de transport, in cazul in care ambele părţi au domiciliul fiscal in Romania, se prezintă de persoana care instrăinează, in original, precum şi 4 fotocopii ale acestuia, cu menţiunea «Conform cu originalul». Cele 5 exemplare sunt utilizate după cum urmează:

  a) exemplarul original rămane la persoana care dobandeşte;

  b) un exemplar rămane in arhiva organului fiscal local la care este luată in evidenţa fiscală persoana care instrăinează;

  c) un exemplar rămane la persoana care instrăinează proprietatea;

  d) un exemplar, pe care se inscrie şi de către organul fiscal de la domiciliul dobanditorului numărul de inregistrare din registrul prevăzut la alin. (1), se depune la organul competent privind inmatricularea/inregistrarea/radierea mijloacelor de transport;

  e) un exemplar se depune la organul fiscal local unde işi are domiciliul fiscal persoana care dobandeşte proprietatea.

(*) formularele tipizate se găsesc pe site-ul:  https://www.e-primariaclujnapoca.ro/taxe/ITL.php

 

 

 

 

 

TAXA PENTRU

RECLAMĂ ŞI PUBLICITATE

 

 

 

1) DECLARAŢIE TIP (*)

  - formular tipizat ITL-014-pentru servicii de publicitate pe baza de contract-doar in cazul pers.juridice

  - formular tipizat ITL-015-pentru afişaj

2) ACTE NECESARE*

3) COPIA ACTULUI DE IDENTITATE(pentru proprietar/administrator/imputernicit)

4) COPIA CERTIFICATULUI DE INREGISTRARE (C.U.I/C.I.F)-in cazul primei declarări

5) DOSAR PLIC

 

* Acte necesare

Taxa pentru servicii de publicitate

Taxa pentru afişaj in scop de reclamă şi publicitate

- actele menţionate mai sus

 

- autorizaţia de construire(dacă este cazul) + proces-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor

- schiţa panoului publicitar cu dimensiunea in metri pătraţi

- factura prin care s-a achiziţionat mijlocul de reclamă şi publicitate

Declaraţia fiscală se depune personal sau de către imputernicit potrivit art 18 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală

 

Toate actele anexă la declaraţie se vor depune in copie şi vor purta menţiunea “Conform cu originalul  cu semnătura olografă a contribuabilului

 

 

(*) formularele tipizate se găsesc pe site-ul:  https://www.e-primariaclujnapoca.ro/taxe/ITL.php

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TRANSFER DOSAR FISCAL

IN CAZUL MIJLOACELOR DE TRANSPORT

 

1) CERERE de solicitare a schimbării sediului social in care se specifică toate datele de identificare ale societăţii

2) ACTE NECESARE*

3) COPIA ACTULUI DE IDENTITATE(pentru proprietar/administrator/imputernicit)

4) DOSAR PLIC

 

*Acte necesare-doar pentru persoane juridice

-incheiere/rezoluţie emisă de Oficiul Registrului Comerţului privind schimbarea sediului social

 

-certificat de inscriere menţiuni emis de Oficiul Registrului Comerţului privind schimbarea sediului social

 

-certificat de inregistrare (C.U.I.) cu noul sediu

Cererea se depune personal sau de către imputernicit potrivit art 18 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală

 

Toate actele anexă la cerere se vor depune in copie şi vor purta menţiunea “Conform cu originalul  cu semnătura olografă a contribuabilului

 

*) cererile se găsesc pe site-ul:  https://www.e-primariaclujnapoca.ro/taxe/ITL.php

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MODIFICĂRI ALE SEDIULUI SOCIAL

 

 

 

 

 

1) Adresă - de solicitare a schimbării sediului social in care se specifică toate datele de identificare ale societăţii

2) COPIA ACTULUI DE IDENTITATE (pentru administrator/imputernicit)

3) COPIA NOULUI CERTIFICAT DE INREGISTRARE (C.U.I/C.I.F)

4) DOSAR PLIC

Adresa se depune personal sau de către imputernicit potrivit art 18 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

COMPENSĂRI / RESTITUIRI

 

 

 

 

 

1) CERERE TIP -Compensare- formular tipizat ITL055 şi Restituire- formular tipizat ITL 056

2) COPIA ACTULUI DE IDENTITATE(administrator/imputernicit)

3) COPIA CERTIFICATULUI DE INREGISTRARE (C.U.I/C.I.F)

4) DOCUMENTELE DE PLATĂ IN COPIE CU MENŢIUNEA  Conform cu originalul   CU SEMNĂTURA OLOGRAFĂ A CONTRIBUABILULUI

5) DOSAR PLIC

6) COPIE EXTRAS DE CONT (IN CAZUL RESTITUIRILOR)

Cererea se depune personal sau de către imputernicit potrivit art 18 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

RESTITUIREA TAXEI JUDICIARE DE TIMBRU

 

 

1) CERERE de restituire a taxei judiciare de timbru in care se specifică toate datele de identificare ale solicitantului, modalitatea de plată, contul IBAN şi banca

2) ACTE NECESARE*

3) COPIA ACTULUI DE IDENTITATE (administrator/imputenicit)

4) DOSAR PLIC

*Acte necesare

- Hotărarea instanţei judecătoreşti rămasă definitivă şi irevocabilă, prin care s-a soluţionat cererea de restituire a taxei de timbru

- Documentul de plată al taxei judiciare de timbru IN ORIGINAL(chitanţă/ordin de plată)

 

Cererea se depune personal sau de către imputernicit potrivit art 18 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedură fiscală

 

Cererea se Inregistrează la Direcţia Economică in vederea certificării operațiunii de plata a taxei judiciare de timbru

 

Toate actele anexă la cerere (care se depun in copie) vor purta menţiunea “Conform cu originalul  cu semnătura olografă a contribuabilului

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ACTE NECESARE PENTRU VIZARE/INREGISTRARE BILETE DE INTRARE LA SPECTACOLE

 

1.Cerere pentru inregistrare/vizare bilete- formular tipizat - 2 exemplare, insoțită de următoarele documente (IN COPIE):

2.Certificat unic de inregistrare/Certificat de inregistrare fiscală

3.Imputernicire + CI/BI (administrator/președinte și imputernicit) +

  In cazul ONG (Asociații, Fundații)

    -Statut

    -Act constitutiv

  In cazul vanzării biletelor online

    -Contract incheiat cu firma vanzătoare de bilete online

 

Elemente minime obligatorii care trebuie tipărite pe bilete/marca de control:

1.Serie, numar

2.Organizator

3.Adresa sediului social

4.CUI/CIF

5.Tarif

 

Legislație privind impozitul pe spectacole:

-art.480-483 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal

 

Legislație privind biletele de intrare la spectacole:

-Hotararea Guvernului nr.846/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind tiparirea, inregistrarea, vanzarea, evidenta si gestionarea biletelor de intrare la spectacole

 

Biletele se tiparesc la orice tipografie, in carnete de 100 buc., toate cu același tarif, fiecare avand obligatoriu copertă (textul de pe copertă este prevăzut in HG 846/2002)

Seriile/numerele biletelor sunt alocate de către fiecare organizator in parte (nu de către primarie)

 

Vanzarea biletelor neinregistrate/nevizate la Primarie constituie contravenție și se sanctionează cu amenda de la 1300 lei la 6312 lei.

 

Decontul de impunere pentru stabilirea impozitului pe spectacole, precum și Procesul verbal de distrugere a biletelor de intrare la spectacole rămase nevandute și care nu mai pot fi utilizate se depun lunar, pana la data de 10 a lunii următoare desfășurării evenimentelor - formular tipizat ITL 029 - 2 exemplare

 

Nedepunerea/depunerea peste termen a decontului de impunere pentru stabilirea impozitului pe spectacole constituie contravenție și se sanctioneaza cu amenda de la 1116 la 2784 lei / 280 la 1116 lei.

 

Persoana de contact - Consilier, Liliana Bilc - 0264-597750

 

 

 

Declarațiile rectificative pentru stabilirea impozitului pe clădiri urmare EVALUĂRII

 

Documente necesare:

-Declarație de stabilire a impozitului pe clădiri (2ex.)-formular tipizat ITL-002;

-Raport de evaluare a clădirii;

-Declarație pe proprie răspundere a administratorului cu privire la destinația rezidențială/mixtă a clădirii (dacă este cazul).

 

 

Rapoartele de evaluare se intocmesc de către un evaluator autorizat in conformitate cu standardele de evaluare a bunurilor aflate in vigoare la data evaluării și reflectă valoarea clădirii la data de 31 decembrie 2017.